miercuri, august 29, 2007

Sistemul sanitar pe calea cea buna?


Deoarece sunt nascut in luna august, am primit un plic de la Ministerul Sanatatii pentru programul de evaluare a sanatatii populatiei. Pentru ca am vrut sa fac analizele astea (nu de alta dar sunt si cam scumpe) sa vad si eu cum mai stau cu sanatatea, am zis sa ma duc sa ma "analizeze".
Pentru inceput am mers la medicul de familie, care mi-a pus cateva intrebari despre stilul meu de viata, m-a cantarit si m-a masurat (sunt al dracu de mare... am 95 de kg) si la final mi-a prezentat o lista destul de mare cu laboratoarele de analize cu care are contract al meu medic. Am ales sa ma duc la unul care este exact cu 50 m mai incolo de radio.
Ei bine... aici a inceput surpriza. Este un laborator particular insa intrece orice asteptari ale unuia de stat. La intrare exista o receptie la care am fost primit cum se cuvine. Am predat acel cupon pentru analize de laborator, apoi am fost condus catre laboratorul propriu-zis de recoltare de sange.
Aici mi s-a spus pas cu pas ce sa fac, doamna care se ocupa cu "intepaturile" a avut o mana atat de "usoara" incat nu am simtit nimic. Dupa asta am fost invitat sa iau loc pe un scaun pana se opreste sangerarea (nu ca la stat unde deja te da afara), si pana sa plec mi-a aplicat un pansament discret, mi-a spus in ce zi si la ce ora sa vin dupa rezultate, mi-a dat numarul de telefon de la receptie si cam asta a fost.
In mare, observ ca se face treaba mult mai buna si cu mai mult simt de raspundere la orice inseamna cabinet / laborator particular. Cele de stat ar avea multe de invatat de la particulari si chiar ar fi indicat sa treaca pe la ei si sa ia exemple despre cum se trateaza un pacient.

Astazi in sfarsit am fost si eu multumit de faptul ca mai exista locuri in care meseria se face si cu simt de raspundere nu numai in sictir sau cu stimulente (a se citi spaga). Sa speram ca tot raul se indreapta spre bine.

Niciun comentariu: