duminică, octombrie 21, 2007

''Badante'' in Italia

Ma uit la batranica asta micuta, cu burtica mare si ma intreb, cum de am ajuns eu aici? Pardon, stiu cum am ajuns. Succesiune de evenimente mai mult sau mai putin placute, da'...am facut bine? Am facut rau?

Badante, in Italia, este o persoana care ajuta la menaj, nu chiar fata in casa, dar pe acolo... Cam asta fac majoritatea romancelor care lucreaza cu acte in regula sau la negru. In general este vorba despre o persoana in varsta, bolnava sau nu, de care trebuie avut grija. Mancat, spalat si alte cele. Am cunoscut cateva si vi le prezint si voua.

N. este din Deva si mai bine de 2 ani locuieste cu o babuta paralizata de care are mare grija, mai ales psihic vorbind. Rade si glumeste mereu, pentru a incerca sa o faca pe batranica sa uite ca abia mai poate vorbi si ca incet, incet, se duce. Nu are zile libere. Dar de la 13 la 16 merge in camera ei si poate primi vizitele compatrioatelor. Acolo se strang alte badante de prin vecini. La o barfa, o cafea si un plans. Pentru ca in Italia se plange mult.

K. este din Mangalia. Lucreaza 3 luni la un mosulica, dupa care o schimba alta K, tot din Mangalia, tot pentru 3 luni. Mosulica are cancer duodenal, dar mananca mult, iese la plimbare si vorbeste prostii. A, si nu trage apa la baie.

Experimentul social nr 3. Eu. Intr-o familie super cu aceasta batranica burtoasa care are osteoporoza si trebuie controlata sa nu faca miscari bruste si sa-si rupa te miri ce (data trecuta si-a fracturat femurul, mai inainte a facut rost de o proteza la un genunchi si mai inainte si-a fracturat coloana), pentru ca e cam nervoasa de felul ei.

Pentru aceasta treaba se castiga intre 400 si 1200 euro pe luna. Poti nimeri intr-o familie unde nu ti se da mancare. Unde ti se vorbeste urat. Unde se face confuzie intre badante si servante. Dar asa cum ei au nevoie de noi si noi avem nevoie de ei. Pentru ca nu numai ca iti trebuie nervi tari ca sa ingrijesti un batran sau bolnav. Iti trebuie si un pic de inima atunci cand salariul nu este motivant.

Niciun comentariu: