marți, august 28, 2007

Viitorul NU mai suna bine


Stateam astazi de vorba cu un amic de-al meu. Venise pe la mine sa-i fac un CV sa-l depuna la o firma de afara. Zice ca s-a saturat sa tot stea asa aiurea si sa vada cum nu realizeaza nimic la cei 25 de ani ai lui. Nu sta prost cu banii, castiga destul de ok pentru orasul asta insa cu cheltuielile care le are (masina, o berica cu amicii seara, si alte facturi) nu poate realiza nimic in viata. Vrea sa faca niste bani sa isi poata lua un apartament, vrea sa isi faca o baza pentru viitor.
Si de aici realizez ca de fapt noi, tineretul, nu avem nicio sansa in mizeria asta de tara. Chiar si cu un salariu de 1000 RON nu te poti ajunge sa faci cine stie ce mare realizare. Cam cat timp mi-ar trebui mie ca tanar al acestei societati romanesti, sa-mi cumpar un apartament... nu zic sa-mi fac o casa, pentru ca asta include deja cumpararea de teren, materiale constructii, angajat constructori care trebuiesc si ei platiti si asa mai departe. Cu siguranta as ajunge la batranete si nu as reusi sa strang 100000 RON.

Si stau din nou si ma intreb, ce rost mai are sa mai raman in tara asta si sa-mi blestem zilele? Pana la urma am o singura viata nu 10 sa zic ca poate viata viitoare o sa traiesc mai bine. Nu inteleg incotro vrea sa se indrepte tara asta. Nu inteleg ce vrea sa se faca din tara asta. Nu inteleg de ce mama dracului se intreaba conducatorii acestei tari de ce pleaca atatia oameni din Romania, fara sa-si dea seama ca este atat de evident raspunsul.
Nu mi se pare corect sa se intample ceea ce se intampla. Suntem un fel de gunoi al Europei alaturi de Bulgaria.
Deci ce ar fi de facut? Daca as avea bani sa deschid o firma, statul m-ar jupui de bani mai ceva decat jumuleste o gospodina fulgii de pe gaina care urmeaza sa fie gatita. Am un amic care si-a deschis o firma si care imi spunea ca la un castig de 10000 RON statul ia impozit 7000 RON.
Cum e posibil asa ceva? Unde altundeva in lumea asta se mai intampla asa ceva?
Un lucru e clar... suntem condusi de niste cretini pe care nu-i intereseaza decat propriul buzunar. Cat timp se va intampla asta nu vom fi decat un gunoi de tara, iar tineretul nu va avea nici o perspectiva de viitor in conditiile astea.

Poate ca emigratul in masa ar fi o solutie... deoarece cu siguranta viitorul in Romania nu mai suna deloc bine... poate doar pentru cei care au norocul sa le iasa parintii la pensie, sa se mute la tara si sa le lase lor apartamentul / garsoniera. Si totusi, cate asemenea cazuri exista pe la noi?...

Niciun comentariu: